Slova s časovým příznakem ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ – Nikol BULAVOVÁ
Nikol BULAVOVÁ
Master's thesis
Slova s časovým příznakem ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Words with temporal connotation in the Czech language teaching at the 1st stage of primary school
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na znalosti slov s časovým příznakem u žáků čtvrtých a pátých tříd základní školy. V teoretické části se zaměříme na slovní zásobu a vysvětlení pojmů, které se vztahují ke slovům s časovým příznakem. Mezi tato slova řadíme archaismy, historismy a neologismy. V praktické části popisujeme výsledky výzkumu, kterým chceme ověřit znalosti tohoto učiva u žáků 4. a 5. tříd na 1 …moreAbstract:
The diploma thesis is focused on the knowledge of worlds with temporal connotation in pupils of the fourth and fifth grades of elementary school. In the theroetical part we will focus on vocabulary, explanation of terms relate to words with temporal connotation. These words include archaisms, historicisms and neologisms. In the practical part we describe the results of research, which we want to verify …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Date of defence: 15. 5. 2023
- Supervisor: doc. PhDr. Diana Svobodová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BULAVOVÁ, Nikol. Slova s časovým příznakem ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Ostrava, 2023. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / field:
Teaching for Primary and Lower Secondary Schools / Teaching for Primary Schools
Theses on a related topic
-
Lexikální archaismy a historismy (na materiálu ruské literatury 19. století)
Oksana SHULGA -
Lexikální archaismy a historismy (na materiálu ruské literatury 19. století)
Oksana SHULGA -
Hudba v rukou dětí včera a dnes. Z názvu je patrné, že práce bude historicko-srovnávací. Cílem práce je analyzovat, proč v současné době neplatí rčení "Co Čech, to muzikant". Jaké okolnosti ovlivňují aktivní přístup dětí k hudbě. Při výzkumu budou osloveni žáci 2. stupně ZŠ a současně i jejich rodiče a prarodiče. Prostředkem výzkumu bude nestandardizovaný dotazník. Výzkum bude posuzovat důvody rozdílného postoje v generačních vlnách k výuce hry na hudební nástroje nebo zpěvu a to v oblasti amatérského a odborného získávání znalostí. Stěžejní otázkou je, proč se děti nechtějí učit hrát na hudební nástroje a proč již není zájem dětí o individuální nebo sborový zpěv.
Jaroslav LÖFFELMAN -
Marketingový výzkum a tvorba strategické kampaně vybrané podnikatelské jednotky SmetanaQ Café & Bistro
Tereza Kultová