Realistické metody generování modelů krajiny prostřednictvím frameworku Unity – Bc. Daniel HEJPLÍK
Bc. Daniel HEJPLÍK
Master's thesis
Realistické metody generování modelů krajiny prostřednictvím frameworku Unity
Realistic methods of generating landscape models through the Unity framework
Abstract:
Tato práce se zabývá výzkumem a vývojem nástroje schopného automatizovaného vytvoření virtuálního prostředí. Automatizované generování terénu je netriviální problém, pro jehož řešení je nutné vytvoření sofistikovaných metod, poskytujících možnost parametrizace dat pro potřeby cílového prostředí. Na základě těchto dat dochází poté ke zpracování produktu (základního terénu) a jeho vzhledové zlepšení …moreAbstract:
This thesis deals with research and development of a tool capable of automated creation of a virtual environment. Automated terrain generation is a non-trivial problem, the solution of which requires the creation of sophisticated methods that provide the possibility of data parameterization for the needs of the target environment. On the basis of this data, the product (basic terrain) is then processed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 9. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jan Fesl, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HEJPLÍK, Daniel. \textit{Realistické metody generování modelů krajiny prostřednictvím frameworku Unity}. Online. Master's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics. 2022. Available from: https://theses.cz/id/8qq2ne/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HEJPLÍK, Daniel. Realistické metody generování modelů krajiny prostřednictvím frameworku Unity. České Budějovice, 2022. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Ekonomická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EconomicsMaster programme / field:
Applied Informatics / Softwarové inženýrství
Theses on a related topic
-
Multi-Fractal Terrain Generation
Jakub Kříž -
Interaktivní 3d grafika generovaná programem Asymptote pro podporu výuky diferenciálního počtu funkcí více proměnných
Ladislav Foltyn -
Fotografie a 3d grafika
Jan HŘEBÍČEK -
Generovaná 3D hra v Unity
Patrik SZKANDERA -
Unity 3D
Libor Tělupil
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights