Marketing a reklama ve světle a stínu teorie hyper-reality a estetiky mizení – Michal Šoulák
Michal Šoulák
Bachelor's thesis
Marketing a reklama ve světle a stínu teorie hyper-reality a estetiky mizení
Marketing and advertising in the light and shadow of the theory of hyperreality and aesthetics of disappearance
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaobírá procesem lidského svádění. Ve kterém jde nalézt určitá analogie s marketingovým procesem získávání zákazníka. Cílem práce je vztáhnout zmíněný proces na reklamní komunikaci. Z toho vzniknou doporučení pro exekutivní část marketingu. Teoretická část textu je zaměřena na rozklíčování Baudrillardovi teorie o hyperrealitě, která je demonstrována na sociální síti Instagram …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the process of seduction in which there is a certain analogy with a marketing approach of gaining customers. The main goal of my thesis is to apply previously mentioned process at an advertising communication and through it create references for an executive branch of marketing. In the teoretical part of the text I focused on the Baudrillard´s teory of hyperreality which …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Michaela Vaculíková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠOULÁK, Michal. \textit{Marketing a~reklama ve světle a~stínu teorie hyper-reality a~estetiky mizení}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2020. Available from: https://theses.cz/id/8rmywd/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative marketing and communication / Creative marketing
Theses on a related topic
-
Consumer Society, advertising on video game for smartphones.
Ernesto Triana Delgado -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova -
Konzumní společnost a konzumní kultura
Hana Blahová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní společnost
Daniel Sýkora -
Konzumní společnost - trh s oblečením
Tereza Kobrzková -
Konzumerismus a konzumní společnost na kosmetickém trhu
Trang Phuong Nguyen -
Umění a konzumní společnost
Petra Kuchařová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Jan Vošahlík
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights