Využití barev při tvorbě obalů ve FMCG – Bc. Markéta Kratochvílová
Bc. Markéta Kratochvílová
Master's thesis
Využití barev při tvorbě obalů ve FMCG
Exploiting Colours in FMCG Packaging
Abstract:
Práce se zaměřuje na problematiku využití barev při tvorbě funkčních a prodejně úspěšných obalů u rychloobrátkového zboží, zejména nápojů a potravin. Pozornost je soustředěna na psychologické aspekty ovlivňující jejich úspěšnost, tj. pozitivní přijímání spotřebiteli a spontánní upřednostnění výběru před konkurenčním výrobkem. Práce prokazuje, že nedodržení vžitých principů psychologie barev při tvorbě …moreAbstract:
I would like to focus my paper on the problems associated with the use of colours in production of packaging for FMCG, namely perishable dairy products, meat products and personal care products. I am interested in the psychological aspects of the selection process. Colours may substantially influence the consumers behaviour, hence to help the sales. I would like to prove that ignoring those archetypal …moreKeywords
Reklama historie reklamy vědecká reklama marketing barva obal spotřebitel zboží rychloobrátkové zboží behaviorismus kognitivní psychologie konkurence cena design prodej. Advertising advertising history colour package consumer FMCG fast moving consumer goods behaviourism cognitive psychology motivation for purchase competition price sale.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/w5yle/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: PhDr. Jiří Němec
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Fast-Moving Consumer Goods Management
Neha Ravindra Bhatt -
Motivation for purchase of luxury goods: The case of the Czech Republic and Armenia
Naděžda Galustjan -
Komika a humor v reklame
Adriana Hrušková -
Podpora prodeje a osobní prodej kosmetické firmy Avon
Pavla Sulanská -
Design reklamy z pohledu neuromarketingu
Natálie Machová -
Etická stránka reklamy
Ivana Vyšohlídová -
Historický vývoj reklamy a proměny způsobů persuasivní komunikace
Aneta Strnadová