Výuka češtiny jako druhého/cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení – Bc. Iva Vrbová
Bc. Iva Vrbová
Diplomová práce
Výuka češtiny jako druhého/cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení
Teaching Czech as a Second Language to Children with Specific Learning Impairments
Anotace:
Diplomová práce za zabývá výukou druhého/cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Protnutí těchto dvou oblastí a způsob, jímž ovlivňují osvojovací proces jedince, ilustrujeme na příkladu ukrajinštiny jako mateřského jazyka a dyslexie jakožto specifické poruchy učení. V první části práce je stručně nastíněno teoretické pozadí této problematiky, pozornost je věnována definování a charakteristice …víceAbstract:
The diploma thesis deals with the issue of second/foreign language teaching to children with specific learning impairments. The intersection of these two areas is illustrated in connection to the example of dyslexic Ukrainian students learning the Czech language. The first part of the paper outlines the theoretical background, we focus on the definition and characterization of dyslexia and its most …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dopma/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2024
- Vedoucí: Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D.
- Oponent: Mgr. et Mgr. Alicja Ewa Leix, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Český jazyk a literatura / Čeština jako cizí jazyk
Práce na příbuzné téma
-
Accessibility of Teaching Materials in English Language and Literature with a Focus on Pupils with Special Needs
Radka Machálková -
Připravenost učitelů na základní škole na práci s žákem s odlišným mateřským jazykem
Miroslava Wetterová -
Rozvoj kritického myšlení a vzájemné tolerance pomocí práce s interpretovanou četbou s náboženskou tematikou
Nikola Ginterová -
Specifika práce s žáky s odlišným mateřským jazykem
Monika Raimrová -
Začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do vzdělávacího systému České republiky
Alexandra Hiermanová -
Inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem na vybraných základních školách
Žaneta Neubergová -
Obtíže učitelů při výuce žáků s odlišným mateřským jazykem
Marie Almeida -
Využití plánů pedagogické podpory u žáků s odlišným mateřským jazykem na vybraných školách ve Středočeském kraji
Marcela VANÍČKOVÁ