Jakub Kolář

Bachelor's thesis

Internetové memy ve vztahu k marketingu

Internet Memes in Relation to Marketing
Abstract:
V práci se zaměřím na zkoumání využitelnosti memu, jakožto nástroje v oblasti marketingu a propagace, v porovnání s jinými nástroji. Součástí práce bude přiblížení historie a vývoje memu, memetiky a univerzálního Darwinismu. Druhy memů a náležitosti, které musí informace splňovat, aby se jednalo o mem, a změny, které nastaly u memů s nástupem internetu. V druhé části budu zkoumat vlastnosti, specifické …more
Abstract:
In this bachelor thesis I focus on inquiring the usage of meme as a tool in area of marketing and promotion in comparison to other tools. Part of a thesis talks about history and the development of meme, memetics and universal Darwinism. It defines requirements of meme and the difference which occurres when internet comes into play. In the second part I will investigate the properties specific for …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2014
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/40519