Hudební výchova ve Svobodném státě Sasko a v České republice. Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol. – Mgr. Gabriela WINGENDER
Mgr. Gabriela WINGENDER
Doctoral thesis
Hudební výchova ve Svobodném státě Sasko a v České republice. Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol.
Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol.
Music education in the Free State of Saxony in Germany and in the Czech Republic. Description and comparison of the music education of Leo Kestenberg and Vladimir Helfert with today's teaching conception in the both countries. Comparing today's teaching plains of music education in both countries on the elementary school.
Anotácia:
Tato práce se zabývá popisem a srovnáním koncepcí výuky hudební výchovy ve Svobodném státě Sasko a v Čechách. V první části jsou popsány koncepce dvou reformátorů, Leo Kestenberga z Německa a Vladimíra Helferta z Čech, které byly vytvořeny ve zhruba stejném období po první světové válce. Tyto koncepce jsou následně porovnány se současnými koncepcemi výuky hudební výchovy v těchto státech. Druhá část …viacAbstract:
This work is concerned to the description and comparison of the teaching conception of the music education in Germany more in Free State of Saxony and in Czechia. In the first part, there are conceptions of two reformer described Leo Kestenberger from Germany and Vladimír Helfert from Czechia. Conceptions were created approximately in the same time after World War I. These concepts are further compared …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 6. 2017
Obhajoba závěrečné práce
- Vedúci: prof. PaedDr. Miloš Hons, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
WINGENDER, Gabriela. \textit{Hudební výchova ve Svobodném státě Sasko a v České republice. Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol.}. Online. Dizertačná práca. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Faculty of Education. 2017. Dostupné z: https://theses.cz/id/8ss41h/.
Jak správně citovat práci
WINGENDER, Gabriela. Hudební výchova ve Svobodném státě Sasko a v České republice. Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol. . Ústí nad Labem, 2017. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of EducationDoctoral programme / odbor:
Specialization in Education / Music Theory and Pedagogy
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výchova ve Svobodném státě Sasko a v České republice. Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol.
Gabriela WINGENDER -
Hudební výchova v japonských hudebních školách po druhé světové válce
Misaki Tanaka -
Vývoj a využití vlastní učební pomůcky pro hudební výchovu v předškolním a mladším školním věku.
Karolína NEJDLOVÁ -
Učební pomůcky Ireny Krškové pro hudební výchovu
Jan Kelnar -
Náměty pro práci s poslechovými skladbami při výuce hudební výchovy na 1. stupni základní školy
Šárka Berková -
Učební materiál v hudební výchově na 1. stupni základní školy
Zuzana Brůnová -
K metodice hudební výchovy v 1. ročníku základní školy
Lenka Vaculíková -
Hudební výchova ve Svobodném státě Sasko a v České republice. Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol.
Gabriela WINGENDER