Strategie vybrané zahraniční firmy při vstupu na evropský trh – Patrik Turek
Patrik Turek
Bachelor's thesis
Strategie vybrané zahraniční firmy při vstupu na evropský trh
Strategy of a selected foreign company for entering the European market
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá jednu z problematik vstupů na zahraniční trhy. Jejím cílem je navrhnout vybrané americké společnosti taková opatření, která povedou ke snížení jejich nákladů na jednotku prodaného kusu zboží na území Evropské unie. Pro tyto účely jsou v první části práci popsány důvody, které motivují firmy k jejich internalizaci, varianty způsobů pronikání na zahraniční trhy a možnosti …moreAbstract:
This bachelor thesis examines one of the issues of foreign market entry. Its aim is to propose to a selected American company measures that will lead to a reduction of their costs per unit of good sold in the European Union. To this end, the first part of the thesis describes the reasons that motivate firms to internalize, the variations of ways of penetrating foreign markets, and the possibilities …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88998
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2023
- Supervisor: Eva Křenková
- Reader: Petr Procházka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88998
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod