Patrik Turek

Bachelor's thesis

Strategie vybrané zahraniční firmy při vstupu na evropský trh

Strategy of a selected foreign company for entering the European market
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá jednu z problematik vstupů na zahraniční trhy. Jejím cílem je navrhnout vybrané americké společnosti taková opatření, která povedou ke snížení jejich nákladů na jednotku prodaného kusu zboží na území Evropské unie. Pro tyto účely jsou v první části práci popsány důvody, které motivují firmy k jejich internalizaci, varianty způsobů pronikání na zahraniční trhy a možnosti …more
Abstract:
This bachelor thesis examines one of the issues of foreign market entry. Its aim is to propose to a selected American company measures that will lead to a reduction of their costs per unit of good sold in the European Union. To this end, the first part of the thesis describes the reasons that motivate firms to internalize, the variations of ways of penetrating foreign markets, and the possibilities …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2023
  • Supervisor: Eva Křenková
  • Reader: Petr Procházka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88998

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme:
Mezinárodní obchod

Theses on a related topic