Marta KOUBKOVÁ
Master's thesis
Jazyková podoba současných reklamních textů
Language form of current commercial texts
Abstract:
Tématu reklamních textů je věnována stále větší pozornost. Dokazuje to množství odborné literatury, která o reklamě v posledních letech vyšla či množství článků v novinách i na internetových portálech. Cílem práce bylo konkretizovat a následně provést deskripci těch podob jazyka, s nimiž se může současný reklamní příjemce běžně setkat. Ohled byl brán především na manipulativní zaměření užitých verbálních …moreAbstract:
An increasing attention is paid to the subject of advertisement texts. This is proved by the quantity of advertisement-related specialized literature which has been published during last years or by the number of articles published in newspapers and websites. The aim of this work was to concretize and consequently carry out a description of those forms of language a present-day advertisement recipient …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 7. 2007
Identifier:
3525
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2007
- Supervisor: Mgr. Kamila Sekerová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KOUBKOVÁ, Marta. Jazyková podoba současných reklamních textů. Ostrava, 2007. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 13. 07. 2007
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FakultyMaster programme / field:
Teaching for Primary Schools / Teaching for Primary Schools Level 1 - non-teaching qualification
Theses on a related topic
-
PRÁCE S REKLAMNÍMI TEXTY NA 1. STUPNI ZŠ
Lucie NOVOSADOVÁ