Lukáš Veverka

Master's thesis

Econometric analysis of the effect of TV advertisements on organic webpage visits

Ekonometrická analýza efektu TV reklam na přirozenou webovou návštěvnost
Abstract:
Reagují lidé na TV reklamu nebo ji jen sledují? K zodpovězení této otázky je zapotřebí zkombinovat data s minutovou frekvencí o přirozené webové návštěvnosti z Google Analytics a data o televizních spotech od společnosti Nielsen. Vzhledem k tomu, že webová návštěvnost má silný intradenní průběh, je zapotřebí ho odstranit pomocí jádrového vyhlazení a vzniklá rezidua poté využít při určování signifikantních …more
Abstract:
Do people react to TV ads or do they just watch them? To answer that, data about organic webpage visits with a minute frequency from Google Analytics and data about TV spots from Nielsen is combined. Since the webpage visits have a strong diurnal pattern, it is decomposed by Kernel smoothing and the residuals are passed into the extraction of significant deviations caused by ads. Since ads, in general …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 2. 2021
  • Supervisor: Vladimír Holý
  • Reader: Jan Zouhar

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/81962

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Kvantitativní metody v ekonomice / Ekonometrie a operační výzkum

Theses on a related topic