Srovnání herních enginů Unreal Engine a Unity – Bc. Martin Khol
Bc. Martin Khol
Master's thesis
Srovnání herních enginů Unreal Engine a Unity
Comparison of game engines Unreal Engine and Unity
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním vlastností herních enginů v rámci herního vývoje. Práce je rozdělena na dvě části. První část popisuje teoretická východiska práce. Zabývá se problematikou herního vývoje a rolí herních enginů. Jsou detailně představeny herní enginy Unity a Unreal Engine a jejich nástroje. V závěru teoretické části je představena role prototypů v herním vývoji. V druhé části …moreAbstract:
The thesis deals with the comparison of the properties of game engines in the context of game development. The thesis is divided into two parts. The first part describes the theoretical background of the thesis. It deals with the issues of game development and the role of game engines. Game engines Unity and Unreal Engine and their tools are introduced in detail. At the end of the theoretical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 4. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2024
- Supervisor: Ing. Dana Vynikarová, Ph.D.
- Reader: Tereza Hrdoušková, externi
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KHOL, Martin. \textit{Srovnání herních enginů Unreal Engine a Unity}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2024. Available from: https://theses.cz/id/8tem9n/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme:
Informatika
Theses on a related topic
-
Comparison of Networking Solutions for Unity Game Engine
Martin Šepeľa -
Využití Unreal Enginu pro tvorbu didaktické hry
Erik Ženatý -
Vývoj videoher a testování herních enginů
Jiří Dřímal -
Hry v prostředí Unreal Engine
Anna Krajčírová -
Vývoj herní aplikace v Unreal Engine
Michal Dvořák -
Nejvhodnější herní engine pro začátečníky
Lukáš Vacula -
Vyvoj pixel art 2D hry v Unity
Dmitriy Shemet -
Vývoj 3D hry v enginu Unity
Ivan Usachev
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights