MgA. Zlatica BERKYOVÁ

Doctoral thesis

Solfeggia a vokalizy jako prostředky k upevňování pěveckých dovedností.

Solfeggios and Vocalises as a Tools for Strengthening of Singing Skills
Abstract:
Disertační práce s názvem Solfeggia a vokalízy jako prostředky k upevňování pěveckých dovedností pojednává o specifických formách pěveckých cvičení, jejichž vznik a následný vývoj spadá do období italského bel canta. Snahou teoretické části práce je zachytit historické proměny, jimiž solfeggio prochází, od barokní provozovací praxe skladatelů a profesionálních hudebníků, přes vrcholné pěvecké umění …more
Abstract:
Dissertation titled Solfeggios and Vocalises as a Means of Strengthening Singing Skills discusses specific forms of vocal exercises, the establishments and subsequent development fall within the period of Italian Bel canto. The aim of the theoretical part is to capture historical changes, which passes through solfeggio, from Baroque performance practice of professional composers and musicians, through …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2014
Accessible from:: 5. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2014
  • Supervisor: Doc. PhDr. Stanislav Bohadlo, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BERKYOVÁ, Zlatica. Solfeggia a vokalizy jako prostředky k upevňování pěveckých dovedností.. Ostrava, 2014. disertační práce (Ph.D.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 5.5.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 5. 5. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Doctoral programme / field:
Specialization - Pedagogy / Music Theory and Pedagogy