Vývoj a proměna hráče Age of Empires za poslední dvě dekády – Bc. Vojtěch Viktorin
Bc. Vojtěch Viktorin
Bachelor's thesis
Vývoj a proměna hráče Age of Empires za poslední dvě dekády
The evolution and transformation of the Age of Empires player over the past two decades
Abstract:
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, první teoretické, která si dává za cíl kriticky analyzovat sérii Age of Empires (Ensemble Studios) z ludologického pohledu podle MDA struktury (Hunicke) a druhé, která se skládá z analýzy herní nostalgie a polostrukturovaných rozhovorů s hráči. Cílem tohoto výzkumu sledovaným na dvou generacích hráčů Age of Empires je jejich proměna a rozdíly, především na …moreAbstract:
The bachelor's thesis consists of two parts, the first theoretical, which aims to critically analyze the Age of Empires series (Ensemble Studios) from a ludological point of view according to the MDA structure (Hunicke) and the second, which consists of an analysis of gaming nostalgia and semi-structured interviews with players . The aim of this research, which is observed on two generations of Age …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jpcj1/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Bc. Silvester Buček
- Reader: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Color Vision Deficiency in Digital Games
Vojtěch Juránek -
Learning English Through Interaction in Digital Video Games
Sabina Anežka Králová -
Retromarketing a nostalgie v televizní reklamě
Alice Hůlová -
Využití potenciálu herních komunit při vývoji digitální hry podle příkladu Age of Empires II
Daniel Švancara -
Videoherní hudba a nostalgie pohledem českých hráčů
Barbora PROCHÁZKOVÁ -
Psychologické mechanismy ve hře Pokémon GO
Anna UREŠOVÁ -
Využití potenciálu herních komunit při vývoji digitální hry podle příkladu Age of Empires II
Daniel Švancara -
Implementace digitální hry Assassin’s Creed: Odyssey do výuky dějepisu na střední škole
Michal Bednář