Denisa Valsová

Master's thesis

Purchase Involvement in Consumer Decision Making: How University Students Buy Low- and High-risk Products

Zapojení do nákupu v rozhodování spotřebitelů: Jak vysokoškolští studenti kupují nízko- a vysokorizikové produkty
Abstract:
Cílem této studie je zmapovat spotřebitelské rozhodovací procesy a zapojení do nákupu u vysokoškolských studentů pro dva typy spotřebního zboží, a to návštěvu kina a koupi chytrého telefonu, a porovnat tyto procesy spolu navzájem i s existujícími teoretickými modely rozhodování spotřebitelů. Studie byla provedena použitím kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, sestávajícího z 8 hloubkových …more
Abstract:
The goal of this research study is to map the consumer decision making processes and purchase involvement of university students for two consumer products, a visit to a cinema and a smartphone purchase, and to compare the processes with existing theoretical models of consumer decision making and with each other. The study has been conducted using a combination of qualitative and quantitative research …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2018
  • Supervisor: Miroslav Karlíček
  • Reader: Jan Hanzlík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/73955