Emotikon a úsudek o emoci pisatele zprávy: Role emoční inteligence čtenáře – Mgr. Hana Lukáčová
Mgr. Hana Lukáčová
Bachelor's thesis
Emotikon a úsudek o emoci pisatele zprávy: Role emoční inteligence čtenáře
The Emoticon and judgement about emotion of message writer: The role of reader's emotional intelligence
Abstract:
Tato studie hledá odpověď na otázku, zda je míra, ve které emotikon připojený ke zprávě v internetové diskusi ovlivňuje úsudek čtenáře o valenci emoce pisatele, ovlivňována čtenářovou emoční inteligencí. Byl realizován kvaziexperiment na výzkumném vzorku 91 osob. Sběr dat proběhl na internetu. Pro testování vlivu emotikonu na úsudek o valenci emocí pisatele byl vytvořen původní Test vlivu emotikonů …moreAbstract:
This study seeks to answer the question whether reader's emotional intelligence influences the degree to which an emoticon attached to the message in an Internet discussion affects the reader´s judgment of the writer´s emotion . Quasi-experiment was carried out on a research sample of 91 participants. Data collection took place on the Internet. To determine the effect of the emoticon on the emotional …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/d5f7m/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2012
- Supervisor: Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D.
- Reader: PhDr. Juliana Ševčíková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LUKÁČOVÁ, Hana. \textit{Emotikon a úsudek o emoci pisatele zprávy: Role emoční inteligence čtenáře}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2012. Available from: https://theses.cz/id/8vzzd5/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.