Creativity In Advertising Slogans Based On Word-Formation – Tomáš Vörös
Tomáš Vörös
Bachelor's thesis
Creativity In Advertising Slogans Based On Word-Formation
Creativity In Advertising Slogans Based On Word-Formation
Abstract:
This bachelor paper deals with the language of advertising slogans and headlines. In particular, it is concerned with word-formation processes as tools of linguistic creativity and innovation in print advertisements.Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá jazykem reklamních sloganů. Jejím cílem je především analýza využití slovotvorných procesů z hlediska jazykové kreativity a inovace v tištěné reklamě.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2010
- Supervisor: PhDr. Zuzana Nádraská, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Vörös, Tomáš. Creativity In Advertising Slogans Based On Word-Formation. Pardubice, 2010. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Kulinární lingvistika: Vybraná lingvistická díla s tématikou jídla a gastronomie
David DOROTÍK -
Porovnání jazykových specifikací rapové hudby v Západním a Východním pobřeží anglicky mluvících Afroameričanů
Kryštof Schubert -
Jazyk chatu hry World of Warcraft
Jan Zástava -
Ruské reklamní slogany ve sféře finančních služeb
Kateřina Chytková -
Jazyková analýza českých a ruských reklamních sloganů na kosmetické výrobky
Agata KOLKOVÁ -
Žena a muž v reklamních komunikátech (analýza polských reklamních sloganů)
Monika KRÁLOVÁ -
Jazyková analýza tištěných a mluvených reklamních sloganů
Kristýna DROZDOVÁ -
Specifika sloganů v ruských a českých reklamních textech
Yuliia PARASUNKO