Vliv vnějších faktorů na vstup nové lékárny na trh v České republice – Arina Kaplun
Arina Kaplun
Diplomová práce
Vliv vnějších faktorů na vstup nové lékárny na trh v České republice
The influence of external factors on the entry of a new pharmacy into the market in the Czech Republic
Anotace:
Podnikatelské prostředí České republiky je velmi dynamické a základem úspěchu firem je schopnost přizpůsobit se změnám a reagovat na vnější a vnitřní podněty. Schopnost podniků ovlivňovat makrookolí je velmi omezená, a proto je analýza vnějších faktorů a schopnost ohodnotit jejich dopad na konkrétní společnost stěžejní pro přežití firmy na trhu. Cílem diplomové práce je provést analýzu politických …víceAbstract:
The business environment of the Czech Republic is very dynamic, and the success of companies depends on their ability to adapt to changes and respond to external and internal impulses. The ability of companies to influence the macro environment is very limited, and therefore the analysis of external factors and the evaluation of their impact on a specific company on the market is crucial for the company …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 5. 2023
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/90282
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2023
- Vedoucí: Jindřich Soukup
- Oponent: Libuše Macáková
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/90282
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program:
Management
Práce na příbuzné téma
-
On the decline of pharmacies in Germany
Tim Gaebert -
Pharmacovigilance Business Model - A DETAILED STUDY OF THE PHARMACEUTICALS FROM THE MANUFACTURER TO THE CUSTOMER
Yash Halvawala -
Possibility of a Chinese company doing business in the Czech Republic
Ge Yan -
Spatial patterns of regional unemployment and its sensitivity to the business cycle in the Czech Republic
Filip Vojtko -
Branding in the Czech Republic. Etymology of some business terms with focus on cultural aspects of branding strategy in the Czech Republic.
Natálie KOSTOHRYZOVÁ -
The business’ dilemma between the importance of a sustainable business and the responsibility to increase its profits in the Czech Republic.
Linda Fialova -
Business barriers between Russia and the czech Republic
Tatiana Klimacheva -
Plánování a řízení projektů ve firmě E.ON Business Services Czech Republic s.r.o.
Tomáš Schürger