Bc. Marek Čihák
Master's thesis
Měření průměru výbojového kanálu
Measurement of the discharge channel diameter
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou elektrických výbojů při nízkých proudech v atmosférickém prostředí a měřením jejich vlastností. Při takových podmínkách dochází ke vzniku slabého jiskrového výboje a jeho některé parametry jsou v této práci analyzovány. Experimentální část se věnuje měření průměru jiskrového výboje, vzniklého mezi dvěma jehlovými elektrodami, jednou zapojenou ke zdroji vysokého napětí …moreAbstract:
This work deals with problems of electric discharge at low currents in atmospheric environment and measurement of their properties. Under such conditions, a small spark discharge occurs and some of its parameters are analyzed in this paper. The experimental part deals with diameter measurement of the spark discharge, formed between two needle electrodes, one connected to the high voltage source and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2018
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Pavel Pokorný, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČIHÁK, Marek. \textit{Měření průměru výbojového kanálu}. Online. Master's thesis. Liberec: Technical University of Liberec, Faculty of Mechatronics, Informatics and Interdisciplinary Studies. 2018. Available from: https://theses.cz/id/8z48j0/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Čihák, Marek. Měření průměru výbojového kanálu. Liberec, 2018. diplomová práce (Ing.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta textilní
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta textilníTechnical University of Liberec
Faculty of Mechatronics, Informatics and Interdisciplinary StudiesMaster programme / field:
Nanotechnology / Nanomaterials
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights