Bc. Hana Plocová

Master's thesis

Analýza užívání sloves mít a být v češtině na základě korpusových dat

Analysis of the Usage of Verbs TO HAVE and TO BE in Czech Based on the Corpus Data
Abstract:
Diplomová práce se zabývá porovnáním užívání sloves mít a být v případech, ve kterých je možné považovat konstrukce využívající těchto sloves za synonymní. Teoretická část shrnuje způsoby užívání sloves být a mít a zdůrazňuje jejich roli při utváření syntaktických sloves. Praktickou část tvoří analýza, ve které je na základě dat z Českého národního korpusu srovnáno 56 spojení, v nichž být a mít stojí …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the comparison of usage of verbs to have and to be in cases in which the constructions that are using these verbs could be considered synonymous. The theoretical part summarizes the ways of using verbs to be and to have and emphasis their role in the process of creating syntactic verbs. The practical part is formed of the analysis. In the analysis is compared 56 units …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2014
Accessible from:: 2. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2014
  • Supervisor: Mgr. Svatava Škodová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Plocová, Hana. Analýza užívání sloves mít a být v češtině na základě korpusových dat. Liberec, 2014. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 2.5.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 2. 5. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for upper-secondary school / CJ-O