Využívání sportovního sponzoringu v marketingové komunikaci podniků z citlivých odvětví – Bc. Grigorij Nikiforov
Bc. Grigorij Nikiforov
Bachelor's thesis
Využívání sportovního sponzoringu v marketingové komunikaci podniků z citlivých odvětví
Use of Sports Sponsorship in Marketing Communications of Companies from Sensitive Sectors
Abstract:
Tato bakalářské práce se zabývá využíváním sportovního sponzoringu v marketingové komunikaci podniků z citlivých odvětví. Ve své práci se snažím zjišťovat přístup vybraných aktérů sportovního světa (např. mezinárodní řídící sportovní orgány, vrcholné profesionální ligové soutěže, profesionální sportovní kluby) ke sponzorským otázkám, včetně etických otázek s tím spojených. Zvláštní pozornost je věnována …moreAbstract:
This bachelor paper deals with the use of sports sponsorship in marketing communications of companies from sensitive sectors. In my paper, I try to analyze approach of different entities from the sports world (e.g. international sports governing bodies, major professional leagues, professional sports clubs) to sponsorship including ethical issues. Main attention is paid to four socially sensitive sectors …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 4. 2021
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/dhdhy/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
- Reader: doc. Dr. Mgr. Lukáš Novotný, M.A.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NIKIFOROV, Grigorij. \textit{Využívání sportovního sponzoringu v marketingové komunikaci podniků z citlivých odvětví}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2021. Available from: https://theses.cz/id/91fdlb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Specifics in the Management of Sport Climbing in European region after it became the Olympic Sport
Anna Michalková -
Assessing Effectiveness of the Mindfulness-Acceptance-Commitment Approach in Sport
Martin Ptáček -
Využívání sportovního sponzoringu v marketingové komunikaci podniků z citlivých odvětví
Žofie Dvorská -
Podpora sportu v rámci CSR společnosti SAZKA a.s.
Simona Koukalová -
Podpora sportu a zdravého životního stylu jako součást společenské odpovědnosti podniků
Hana Dlouhá