Bc. Grigorij Nikiforov

Bachelor's thesis

Využívání sportovního sponzoringu v marketingové komunikaci podniků z citlivých odvětví

Use of Sports Sponsorship in Marketing Communications of Companies from Sensitive Sectors
Abstract:
Tato bakalářské práce se zabývá využíváním sportovního sponzoringu v marketingové komunikaci podniků z citlivých odvětví. Ve své práci se snažím zjišťovat přístup vybraných aktérů sportovního světa (např. mezinárodní řídící sportovní orgány, vrcholné profesionální ligové soutěže, profesionální sportovní kluby) ke sponzorským otázkám, včetně etických otázek s tím spojených. Zvláštní pozornost je věnována …more
Abstract:
This bachelor paper deals with the use of sports sponsorship in marketing communications of companies from sensitive sectors. In my paper, I try to analyze approach of different entities from the sports world (e.g. international sports governing bodies, major professional leagues, professional sports clubs) to sponsorship including ethical issues. Main attention is paid to four socially sensitive sectors …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
  • Reader: doc. Dr. Mgr. Lukáš Novotný, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní