Mgr. Miloš Gregor, Ph.D.

Doctoral thesis

Základní atributy značek ČSSD a ODS 2002-2013 ve volebních kampaních

ČSSD and ODS: Essential Attributes of Brands in 2002-2013 Electoral Campaigns
Abstract:
Disertační práce se zabývá konceptem brandingu v politice aplikovaným na případ českých politických stran ČSSD a ODS v letech 2002 až 2013. Práce prostřednictvím analýzy volebních programů, kampaní a dalších faktorů zjišťuje úspěšnost stran v jednotlivých atributech politické značky, jak je definovala Catherine Needham.
Abstract:
The dissertation thesis deals with the concept of branding in politics applied to the cases of the Czech political parties ČSSD and ODS in years 2002 – 2013. The study focuses on the essential attributes of party’s brands defined by Catherine Needham based on analysis of electoral manifestos, electoral campaigns and other factors affecting the brands.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2017
  • Supervisor: doc. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D., PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií