Bc. Lenka Pružinová

Bachelor's thesis

Právo a etika v marketingové komunikaci

Law and Ethical Behaviour in Marketing Communication
Abstract:
Ve své práci se věnuji problematice neetických reklam v České republice. Pokládám si otázku, zda nás skutečně reklamy mohou negativně ovlivnit a zda mají tak velkou moc na lidské rozhodování. Reklamy jsou svázané právními a etickými normami, které určují rámec marketingové komunikace. Představím neetické reklamy podle místa uvedení.
Abstract:
The thesis is focused on the topic of unethical advertisement in Czech republic. I am trying to answer the questions, how advertisements could influence our behaviour and decision making. The advertisements are regulated by legal and ehtical rules, which determine the framework of marketing communication. I'll introduce unethical advertisements according to the media, they were published in.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2010
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.