Ajantha SAMARAKOON MUDIYANSELA

Doctoral thesis

Tržní orientace a obchodní výkonnost středních a velkých podniků v potravinářském a nápojovém průmyslu

Market Orientation and Business Performance of Medium and Large Scale Enterprises in Food and Beverage Industry
Abstract:
Researchers have found market orientation (MO) as one of the main factors, which determines performance of medium and large scale organizations. This has been largely verified in developed countries and developing countries' evidences which have been limited, especially to food and beverage industry (FBI) and medium size enterprises. Antecedents of MO have not been sufficiently addressed by researchers …more
Abstract:
Vědci zjistili, že je tržní orientace (TO) jedním z hlavních faktorů, které určují výkonnost středních a velkých organizací. To bylo z velké části ověřeno ve vyspělých zemích a nasvědčují tomu i fakta z rozvojových zemí, jež jsou omezena zejména na potravinářský a nápojový průmysl (PNP) a středně velké podniky. Výzkumní pracovníci ve vyspělých ani v rozvojových zemích se dostatečně nezaměřili na příčiny …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 10. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 11. 2012

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SAMARAKOON MUDIYANSELA, Ajantha. Tržní orientace a obchodní výkonnost středních a velkých podniků v potravinářském a nápojovém průmyslu. Zlín, 2012. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe