Martin Husák

Master's thesis

Test odvětvových multiplikátorů pro stanovení hodnoty podniku na amerických společnostech

Test of market multiples of American companies to determine the value of the company
Abstract:
Diplomová práce se zabývá testováním metody odvětvových multiplikátorů na 1 266 amerických společnostech v letech 2010-2019 z hlediska přesnosti ocenění, kvůli které bývá často kritizována. Hlavním cílem je poukázat na případy, při kterých lze metodu použít a dosáhnout tak nejpřesnějších výsledků ocenění společnosti. Práce se dále věnuje hlubšímu rozboru multiplikátorů z hlediska jejich dělení, volbě …more
Abstract:
This diploma thesis is focused on the market approach method which is tested on 1,266 publicly traded American companies in 2010-2019 in regard with a low valuation accuracy, which is the main reason this method is criticised. The main goal of this thesis is to show cases in which the best results regarding the company’s valuation accuracy may be obtained. In more detail the thesis examines the market …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 10. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2021
  • Supervisor: Petr Marek
  • Reader: Tomáš Podškubka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/84361