Mária Režná

Master's thesis

The impact of branding on satisfaction and loyalty of millennials: The case of retail banks in the Slovak Republic

The impact of branding on satisfaction and loyalty of millennials: The case of retail banks in the Slovak Republic
Abstract:
Odvětví retailového bankovnictví čelí mnoha výzvám, z nichž největší je rychle rostoucí konkurence, což ztěžuje získání udržitelné konkurenční výhody. To znamená, že banky se musí zaměřit na budování spokojenosti zákazníků a na jejich loajalitu, která představuje největší konkurenční výhodu společnosti. Cílem této práce je proto zkoumat, jak efektivně retailové banky využívají branding a jaký má vliv …more
Abstract:
Retail banking industry faces a number of challenges, the biggest one being increasing competition, which makes gaining a sustainable competitive advantage difficult. This implies that banks need to focus on building customer satisfaction and turning it to loyalty, which represents the company´s ultimate competitive advantage. Hence, the objective of this research is to investigate how effectively …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 7. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 8. 2019
  • Supervisor: Ludmila Štěrbová
  • Reader: Olli Kuivalainen

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78281

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities