Bc. Kateřina VALENTOVÁ

Master's thesis

Čtenářská gramotnost z pohledu učitele základní školy

Reading Literacy from a Perspective of an Elementary School Teacher
Abstract:
Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretickou část tvoří první čtyři kapitoly. První kapitola se věnuje obecné charakteristice gramotnosti, funkční gramotnosti a jejímu dělení. Druhá kapitola je zaměřena na čtenářskou gramotnost, její jednotlivé roviny, faktory ovlivňující čtenářskou gramotnost, čtenářské strategie, didaktický pohled na problematiku a kurikulární dokumenty z pohledu …more
Abstract:
This thesis consists of two parts. Theoretical part forms four chapters. First chapter is focused on general characterization of literacy, function literacy and its division. Second part of theoretical section sumarized reading literacy and its individual levels, factors which influence reading literacy, reading strategies, didactic point of view and reading literacy curricular documents. Third part …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Bc. Martina Rozsypalová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VALENTOVÁ, Kateřina. Čtenářská gramotnost z pohledu učitele základní školy. Ostrava, 2017. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta