Bc. Martin Osif

Bachelor's thesis

Křižovatka žánru, videoherní adaptace a transmediálního vyprávění: Mortal Kombat – Boj na život a na smrt pro hráče i nehráče

The Crossroads of Genre, Game Adaptation and Transmedia Storytelling: Mortal Kombat for Gamers and Non-gamers
Abstract:
Tato práce si klade za cíl vysvětlit film Mortal Kombat: Boj na život a na smrt (1995, r. Paul W. S. Anderson) ze dvou úhlů. Jako samostatné dílo a jako součást širší franšízy. K tomu jsou zvoleni dva modeloví diváci, skrze něž je film analyzován. První divák nezná žádná další díla existující pod značkou Mortal Kombat, druhý naopak hrál filmem adaptované videohry a četl přidružené komiksy, stejnojmenný …more
Abstract:
This work aimes to uncover the many layers of Paul W. S. Anderson’s Mortal Kombat (1995). I come at the film from the premise, that it is best explainable if we assume two viewer models. The Mortal Kombat fiction existed at the time of making this film in the form of comic books, videogames, a novel and an animated mini-film. The first model viewer has never engaged with any of those or isn’t aware …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 7. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 9. 2024
  • Supervisor: Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Tereza Bochinová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta