Bc. Martin Osif

Bakalářská práce

Křižovatka žánru, videoherní adaptace a transmediálního vyprávění: Mortal Kombat – Boj na život a na smrt pro hráče i nehráče

The Crossroads of Genre, Game Adaptation and Transmedia Storytelling: Mortal Kombat for Gamers and Non-gamers
Anotace:
Tato práce si klade za cíl vysvětlit film Mortal Kombat: Boj na život a na smrt (1995, r. Paul W. S. Anderson) ze dvou úhlů. Jako samostatné dílo a jako součást širší franšízy. K tomu jsou zvoleni dva modeloví diváci, skrze něž je film analyzován. První divák nezná žádná další díla existující pod značkou Mortal Kombat, druhý naopak hrál filmem adaptované videohry a četl přidružené komiksy, stejnojmenný …více
Abstract:
This work aimes to uncover the many layers of Paul W. S. Anderson’s Mortal Kombat (1995). I come at the film from the premise, that it is best explainable if we assume two viewer models. The Mortal Kombat fiction existed at the time of making this film in the form of comic books, videogames, a novel and an animated mini-film. The first model viewer has never engaged with any of those or isn’t aware …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 7. 2024

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 2. 9. 2024
  • Vedoucí: Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
  • Oponent: Mgr. Tereza Bochinová

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masarykova univerzita

Filozofická fakulta

Bakalářský studijní program / obor:
Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury