Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements – Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ
Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ
Bachelor's thesis
Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements
Sexism in Advertising: More Than 40 Years Since Goffman's Gender Advertisements
Abstract:
V této bakalářské práci se budu věnovat sexismu a genderové stereotypizaci v české televizní reklamě. Cílem bude popsat základní tendence v zobrazování mužů a žen v televizních reklamách a jejich srovnání s více jak 40 let starým dílem od Ervinga Goffmana Gender Advertisements (1979). V teoretické části vysvětlím některé zásadní pojmy (sexismus, genderové stereotypy, reklama, ), které budu poté v průběhu …moreAbstract:
In this bachelor thesis I will deal with sexism and gender stereotyping in Czech television advertising. The aim will be to describe the basic tendency in the portrayal of men and women in television commercials and their comparison with the more than 40-year-old work by Erving Goffman's Gender Advertisements (1979). In the theoretical part I will explain some basic concepts (sexism, gender stereotypes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Gabriela Fatková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠAFAŘÍKOVÁ, Tereza. \textit{Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements}. Online. Bachelor's thesis. Plzeň: University of West Bohemia, Faculty of Arts. 2022. Available from: https://theses.cz/id/9a2ykg/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠAFAŘÍKOVÁ, Tereza. Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements. Plzeň, 2022. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Anthropology / Social and Cultural Anthropology
Theses on a related topic
-
Genderové stereotypy v umění. Historie a současnost
Pavla Kočová -
Schopenhauerovo a Nietzscheho misogynství: genderové stereotypy v myšlení 19. století versus dnešní pohled
Pavel BARTOŇ -
Feminismus a genderová problematika pohledem pedagogických pracovníků
Tereza JIRÁŇ -
Genderové stereotypy v oboru české filmové produkce
Klára Ďabolková -
Sexismus v českých a ruských reklamách
Victoria Gimranova -
Ženy a sexismus v české reklamě
Nikola Vilímková -
Sexismus a genderové rozdíly v reklamě
Marie Martinů -
Sexismus a jeho současná podoba v reklamě
Monika PLESKOTOVÁ