Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ

Bachelor's thesis

Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements

Sexism in Advertising: More Than 40 Years Since Goffman's Gender Advertisements
Abstract:
V této bakalářské práci se budu věnovat sexismu a genderové stereotypizaci v české televizní reklamě. Cílem bude popsat základní tendence v zobrazování mužů a žen v televizních reklamách a jejich srovnání s více jak 40 let starým dílem od Ervinga Goffmana Gender Advertisements (1979). V teoretické části vysvětlím některé zásadní pojmy (sexismus, genderové stereotypy, reklama, ), které budu poté v průběhu …more
Abstract:
In this bachelor thesis I will deal with sexism and gender stereotyping in Czech television advertising. The aim will be to describe the basic tendency in the portrayal of men and women in television commercials and their comparison with the more than 40-year-old work by Erving Goffman's Gender Advertisements (1979). In the theoretical part I will explain some basic concepts (sexism, gender stereotypes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Gabriela Fatková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠAFAŘÍKOVÁ, Tereza. Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements. Plzeň, 2022. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/