Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements – Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ
Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ
Bakalářská práce
Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements
Sexism in Advertising: More Than 40 Years Since Goffman's Gender Advertisements
Anotace:
V této bakalářské práci se budu věnovat sexismu a genderové stereotypizaci v české televizní reklamě. Cílem bude popsat základní tendence v zobrazování mužů a žen v televizních reklamách a jejich srovnání s více jak 40 let starým dílem od Ervinga Goffmana Gender Advertisements (1979). V teoretické části vysvětlím některé zásadní pojmy (sexismus, genderové stereotypy, reklama, ), které budu poté v průběhu …víceAbstract:
In this bachelor thesis I will deal with sexism and gender stereotyping in Czech television advertising. The aim will be to describe the basic tendency in the portrayal of men and women in television commercials and their comparison with the more than 40-year-old work by Erving Goffman's Gender Advertisements (1979). In the theoretical part I will explain some basic concepts (sexism, gender stereotypes …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2022
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Gabriela Fatková, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ŠAFAŘÍKOVÁ, Tereza. \textit{Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements}. Online. Bakalářská práce. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta filozofická. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/9a2ykg/.
Jak správně citovat práci
ŠAFAŘÍKOVÁ, Tereza. Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements. Plzeň, 2022. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta filozofickáBakalářský studijní program / obor:
Antropologie / Sociální a kulturní antropologie
Práce na příbuzné téma
-
Genderové stereotypy v umění. Historie a současnost
Pavla Kočová -
Schopenhauerovo a Nietzscheho misogynství: genderové stereotypy v myšlení 19. století versus dnešní pohled
Pavel BARTOŇ -
Feminismus a genderová problematika pohledem pedagogických pracovníků
Tereza JIRÁŇ -
Genderové stereotypy v oboru české filmové produkce
Klára Ďabolková -
Sexismus v českých a ruských reklamách
Victoria Gimranova -
Ženy a sexismus v české reklamě
Nikola Vilímková -
Sexismus a genderové rozdíly v reklamě
Marie Martinů -
Sexismus a jeho současná podoba v reklamě
Monika PLESKOTOVÁ