Sledování paprsku na programovatelných grafických kartách – Bc. Marek Vinkler, Ph.D.
Bc. Marek Vinkler, Ph.D.
Master's thesis
Sledování paprsku na programovatelných grafických kartách
Raytracing on GPU
Abstract:
Cílem této práce bylo vytvořit funkční implementaci systému pro sledování paprsků na současných grafických kartách. Důraz byl kladen na to, aby aplikace bežela v reálném čase. Kvůli tomuto požadavku byl k implementaci použit jazyk “C for CUDA”. Finální produkt dosahuje 50+ snímků za sekundu v primárních paprscích na středně komplexních scnénách.Abstract:
The goal of this work was to create a functional implementation of ray tracing engine on current main stream GPUs. Emphasis was put on performance of the application so that realtime frame rates could be achieved. Because of this requirement and the programming complexity of the ray tracing problem the “C for CUDA” language was chosen. The final product is a ray tracer that achieves 50+fps in primary …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bhwlw/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2010
- Supervisor: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
- Reader: Mgr. Petr Tobola, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Informatics / Computer Graphics
Theses on a related topic
-
Vizualizace ray tracingu
Tadeáš Popov -
GPU acceleration of the continuous heterogeneity analysis in Xmipp
Dávid Šutor -
GPU acceleration of GlobalQuake application
Jakub Španger -
GPU akcelerace extrakce řezu z voxelového pole
Filip Čáp