Bc. Lucie Mlýnková

Bachelor's thesis

Analýza učebnice "Sprechen Sie Deutsch? I." z fonetického hlediska

Analysis of textbooks "Sprechen Sie Deutsch? I." from the phonetic point of view
Abstract:
The aim of this work is to show how the phonetic aspect of learning a foreign language neglects control. Points out the shortcomings in the pronunciation exercises in the textbook "Sprechen Sie Deutsch? I "found. It deals with issues pronunciation errors and their prevention. Analyzes vocabulary textbooks to show the frequency differences in pronunciation between the Czech and German language. For …more
Abstract:
Cílem této práce je ukázat, jak se fonetické hledisko při učení a ovládání cizí řeči zanedbává. Poukazuje na to, jaké nedostatky ve cvičení výslovnosti se v učebnici „Sprechen Sie Deutsch? I.“ vyskytují. Zabývá se problematikou výslovnostních chyb a jejich předcházení. Analyzuje slovní zásobu učebnice, aby dokázala četnost rozdílů ve výslovnosti mezi českým a německým jazykem. Pro vetší názornost používá …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2009
  • Supervisor: PhDr. Alena Kovářová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - German Language