Prezentace a fundraising neziskových organizací – Bc. Kateřina Burešová
Bc. Kateřina Burešová
Master's thesis
Prezentace a fundraising neziskových organizací
Presentation and fundraising of non-profit organizations
Abstract:
Tématem diplomové práce je prezentace a získávání zdrojů neziskových organizací. Cílem je zjistit, jak mohou neziskové organizace získávat prostředky pomocí vhodné formy propagace. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první části jsou vymezeny pojmy týkající se neziskového sektoru, public relations, popsány formy prezentace i možnosti získávání prostředků. Praktická část popisuje …moreAbstract:
The thesis theme is presentation and extraction of resources by non-profit organizations. The aim is to see how non-profit organizations can raise funds through an appropriate form of promotion. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The first part defines the concepts relating to the non-profit sector, public relations, describing both the forms of presentation and the possibilities …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BUREŠOVÁ, Kateřina. \textit{Prezentace a fundraising neziskových organizací}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2019. Available from: https://theses.cz/id/9b0ru7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Public Administration and Regional Development
Theses on a related topic
-
Marketing of non-profit organization
Lejla Rašić -
The role of socio-cultural factors of a selected country for developing marketing communication tools of a selected company: A case study
Barbora Flegelová -
Analysis of the marketing activities of the INEX-SDA non-profit organization
Michaela Zusková -
Online marketing communication of non-profit organizations with focus on cancer awareness
Jana Sklenářová -
Marketing v neziskových organizacích - Marketing v AČR
Tibor Čatai -
Patologické jevy ve společnosti - drogová závislost a sociální marketing neziskových organizací
Iva Jandíková -
Patologické jevy ve společnosti - drogová závislost a sociální marketing neziskových organizací
Eva Kadlecová -
Online marketing communication of non-profit organizations with focus on cancer awareness
Jana Sklenářová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights