Bc. Veronika Malá

Diplomová práce

Vliv diurnální preference na školní úspěšnost, motivaci a výkon v pozornostním testu u adolescentů

Association between chronotype, school performance, learning motivation and the d2 Test of Attention scores in adolescents
Anotace:
Diurnální preference neboli chronotyp představuje upřednostňovanou denní dobu pro optimální výkon. Jedná se o relativně stálou behaviorální charakteristiku, která je závislá jak na vnitřních (cirkadiánních hodinách, pohlaví a věku), tak vnějších faktorech (např. množství expozice dennímu světlu). V období adolescence je zaznamenána zvýšená příslušnost k pozdnímu typu, společensky stanovené pracovní …více
Abstract:
Chronotype refers to individual’s temporal organization and preferred timing of sleep and activity. The distribution of chronotypes in a given population is largely regulated by endogenous (circadian clock, age and sex) and environmental influences (e.g. light exposure). Social (e.g. school and work) schedules interfere considerably with individual sleep preferences in the majority of the population …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2017

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 24. 5. 2017
  • Vedoucí: Mgr. Čeněk Šašinka, Ph.D.
  • Oponent: Mgr. Kateřina Chmelařová

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta