Edukace žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami – Bc. Klára Hrubá
Bc. Klára Hrubá
Master's thesis
Edukace žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami
The education of severe and multiple handicapped pupils
Abstract:
Diplomová práce je zaměřená na edukaci žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami. Cílem práce bylo analyzovat edukační proces a využití jednotlivých metod a přístupů práce žáků vzdělávaných v Základní škole speciální dle Rehabilitačního vzdělávacího programu.Abstract:
The diploma thesis was focused on the education of pupils with serious handicap or with more parallel handicaps. The aim of the dissertation was an analysis of educational process and usage of particular methods and approaches of work for pupils educated by Special primary school according to the Remedial educational program.Keywords
těžké postižení kombinované postižení mentální retardace edukace alternativní formy práce bazální stimulace canisterapie snoezelen individuální logopedická péče fyzioterapie individuální vzdělávací plán high level disablement combined disablement mental retardion education alternative work forms basal stimulation canistherapy individulal speech therapy physiotherapy individual educational programme
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 7. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/i16lq/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 9. 2008
- Supervisor: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Logopedická péče v mateřských školách
Jiřina Jirmanová -
Využití logopedické péče u žáků dramatického oboru gymnázia s uměleckou profilací
Lucie Honzírková -
Individuální a skupinová logopedická péče u dětí předškolního věku s dyslalií
Lucie Straková -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová