Dějiny elementárního školství v Jezernici – Ivana Kubešová
Ivana Kubešová
Master's thesis
Dějiny elementárního školství v Jezernici
History of elementary education in Jezernice
Anotácia:
Tato diplomová práce se zabývá elementárním školstvím v obci Jezernice. Vlastní práce se skládá z pěti kapitol. První kapitola obsahuje vymezení oblasti obce Jezernice. Druhá kapitola se věnuje vývoji školství do roku 1740, třetí kapitola se zabývá školstvím v letech 1740 - 1918, ve čtvrté kapitole se zaměřuji na období mezi lety 1918 - 1945, posledním vývojovým obdobím v oblasti školství se zabývám …viacAbstract:
The final project deals with the aspects of elementary education in the village Jezernice. The project consists of five chapters. The first chapter specifies the area of Jezerenice. The second chapter describes the development of education until 1740 - the time when monarch Maria Theresa started her reform in the field of education. The third chapter focuses on education from 1740 to the establishment …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 3. 2007
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 5. 2007
- Vedúci: Pavel Neumeister
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Univerzita Palackého v Olomouci
Pedagogická fakultaMaster programme / odbor:
Pedagogika / Pedagogika - správní činnost
Práce na příbuzné téma
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Temporary impact of European integration. Development of projects of nonformal citizenship education by the civil society in Croatia.
Pablo Ribera Payá -
Development of critical thinking skills in medical education through teaching strategies: a perception of future teachers of professional subject for medical schools
Bisola Christiana ADELEKE -
Research on scholarship of teaching to support the faculty development of moral education staff in Sichuan Normal University: a grounded theory approach
Bo ZHOU -
Assessment of Development Projects in Education of Czechia, Germany and Russia in Zambia: Matching State Motivations Behind Aid and Its Perceptions of the Zambian Population
Igor Suvorov -
Vývoj školství v obci Bohdíkov v kontextu vývoje školství v českých zemích
Hana ŽÁKOVÁ -
Vývoj vyššího školství za vlády Deng Xiaopinga
Sára Pařilová -
Vývoj učňovského školství v severozápadním regionu ČR
Petr Chvojka