Marek Kopřiva

Bachelor's thesis

Prostředky marketingové komunikace pro vybranou cílovou skupinu – senioři

The Instruments of Marketing Communications for selected target group – Seniors
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku marketingu zaměřeného na seniory. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu senior, životním stylem seniorů v České republice, definuje seniora jako zákazníka a specifikuje prostředky marketingové komunikace působící na seniory. V praktické části je proveden marketingový výzkum zaměřený na nákupní zvyklosti seniorů.
Abstract:
This thesis is focused on issues of marketing which is aimed at seniors. Theoretical part engages in definition of senior concept and their lifestyle in Czech republic. It defines senior as a customer and specifies the tools of marketing communication impacting on seniors. The practical part is performed as a marketing research which is aimed at shopping customs of seniors.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2018
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní