Ing. Zdeněk Mašek

Doctoral thesis

Optimalizace řízení spalovacího motoru v hybridním pohonu vozidla

Control Strategy Optimalization of Combustion Engine in Hybrid Electric Vehicle
Abstract:
Tato dizertační práce je zaměřena na návrh metodiky optimálního řízení vznětového spalovacího motoru použitého jako primární zdroj v hybridním pohonu vozidla. V práci je provedena rozsáhlá analýza chodu spalovacího motoru za účelem dosažení co nejnižší spotřeby paliva. Je porovnána metoda statické optimalizace vycházející z úplné charakteristiky spalovacího motoru s optimalizací dynamickou, která bere …more
Abstract:
A main goal of dissertation is to propose a methodology for optimal control of diesel engine in hybrid vehicle drivetrain. An extensive analysis of combustion engine operation in order to achieve the lowest fuel consumption are done. Two optimization methods are compared. The first one is based on static fuel consumption map of engine, the second one is such optimization that keep in mind engine dynamic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 3. 2012

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Mašek, Zdeněk. Optimalizace řízení spalovacího motoru v hybridním pohonu vozidla. Pardubice, 2012. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

University of Pardubice

Faculty of Transport Engineering

Doctoral programme / field:
Technique and Technology in Transport and Communications / Transport Means and Infrastructure: Electrical Engineering