Kateřina Trnečková

Master's thesis

Kooperativní učení (sonda do současné výukové praxe)

Cooperative learning (lesson observation)
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na aplikaci kooperativního učení ve výuce. Analýzou hospitačního pozorování bylo zjištěno, že vyučující nepoužívají kooperativní učení vždy, když je to vhodné vzhledem ke stanovenému cíli. Na základě výzkumného šetření bylo vytvořeno deset pravidel pro úspěšné kooperativní učení
Abstract:
The diploma thesis is focused on the application of the cooperative learning in lessons. According to the analysis of classroom observations, it was realized that the teachers do not use the cooperative learning always when it is possible with regard to the given aims of the lesson. Ten guidelines of the successful cooperative leraning were set on the basis of the research
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2007

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 5. 2007
  • Supervisor: Michaela Prášilová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.