Finanční řízení podniku - významný faktor konkurenceschopnosti podniku – Ing. Jana Kuráňová
Ing. Jana Kuráňová
Bachelor's thesis
Finanční řízení podniku - významný faktor konkurenceschopnosti podniku
Company financial management - acceleration factor in company
Abstract:
Tato bakalářská práce si klade za cíl definovat konkurenční výhody vybraného podniku, provést jeho strategickou analýzu v oblasti finančního řízení podniku a zhodnotit finančně ekonomické zdraví daného podniku. Mezi hlavní problémové oblasti, kterými se budu zabývat, patří definice interních procesů v podniku s důrazem na vytváření konkurenčně orientovaného podniku, finanční řízení podniku, jako základ …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to define competitive advantages of a chosen company, implement its strategic analysis in the sphere of financial management of the company and assess the financially economic health of that company. Among the main problematic areas that I will deal with there is the definition of the internal processes within the company with an emphasis on the creation of a competitively …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xnhbv/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 6. 2011
- Supervisor: Ing. Viliam Záthurecký, MBA
- Reader: Ing. Miroslav Sponer, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KURÁŇOVÁ, Jana. \textit{Finanční řízení podniku - významný faktor konkurenceschopnosti podniku}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2010. Available from: https://theses.cz/id/9dsdpr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Finance and Accounting / Finance
Theses on a related topic
-
Innovation and its influence on strengthening the competitive advantage of the company
Alexandra Nam -
CSR as a competitive advantage of a company
Cristian Elihu Cantu Cantu -
Value Chain Analysis and Competitive Advantage of an Organisation
Filip Bodlák -
Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage
Olga Grashchenkova -
CRM as a Competitive Advantage in the Age of Consumer
Zuzana Nováková -
Corporate Social Responsibility - Competitive Advantage for Companies Operating in an International Environment
Karolína Dolejšová -
Corporate Social Responsibility as a Competitive Advantage for International Companies
Markéta Dlouhá -
Competitive advantage for a bank that opens itself to Virtual Currency businesses – game theory
Martin Bok