Bc. Svetlana Štangová
Diplomová práce
Etické nakupování
Ethical purchasing
Abstract:
The objective of this thesis was to identify the factors influencing ethical purchasing of consumers, and this objective was narrowed to the area of sustainable fashion. The theoretical section introduced the basic concepts and summarised the key findings on ethical and sustainable consumption, sustainable fashion and the theory of planned behaviour. In the practical section, the responses of 304 respondents …víceAbstract:
Cieľom tejto diplomovej práce bolo identifikovať faktory ovplyvňujúce spotrebiteľov pri etickom nakupovaní, pričom bol tento cieľ zúžený na oblasť udržateľnej módy. V teoretickej časti boli predstavené základné pojmy a zhrnuté kľúčové poznatky o etickej a udržateľnej spotrebe, udržateľnej móde a teórii plánovaného správania. V praktickej časti bola vykonaná analýza odpovedí 304 respondentov, bol testovaný …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/aswjz/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 6. 2023
- Vedoucí: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
- Oponent: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Podniková ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Potential of horizontal integration of the cashew value chain in the coastal region of Kenya
Winifred Okpo -
Vliv společenské odpovědnosti firem na spotřebitelské chování
Lucia Holbíková -
Spotřebitelské chování
Alexandra Pavlovičová -
Fast Fashion Consumer Behaviour
Nyvanrady So -
Consumer Behaviour Towards Online Shopping of Fashion from Foreign Countries for a Population Between 18 and 25 Years Old
Alice Berthuy -
The Role of Instagram Influencer in the Consumer Decision Making Process in the France Fashion Industry
Leila Baizakova -
The effects of sustainable marketing on customers to consider environmentally conscious product in fashion industry
Selin Senyuva -
Etické nakupování
Jarmila Martinčeková