Green marketing: Postoj spotřebitele k eco-friendly chování při nákupu potravin – David VOLKE
David VOLKE
Master's thesis
Green marketing: Postoj spotřebitele k eco-friendly chování při nákupu potravin
Green marketing: Consumer´s attitude toward eco-friendly behaving during grocery shopping
Abstract:
Při současném tempu spotřeby je stále důležitější zamyslet se nad rolí obalu z mnoha různých pohledů. Ať už se jedná o ekonomický, estetický nebo ekologický pohled, obaly jsou podstatnou součástí nákupního procesu a mají významný dopad na životní prostředí. V posledních letech spotřeba potravin stále roste a s tímto je velmi úzce spojena role obalů. Spotřebitelé si již začínají uvědomovat dopad své …moreAbstract:
At the current pace of the consumption, the role of the product packaging is growing its importance for various reasons. Regardless of economical, aesthetical or ecological reasons, product packaging is the relevant part of the shopping process nowadays and has a substantial impact on our environment. In recent years, the food consumption has been steadily growing and the role of packaging is linked …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 12. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: doc. RNDr. Marta Žambochová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VOLKE, David. \textit{Green marketing: Postoj spotřebitele k eco-friendly chování při nákupu potravin}. Online. Master's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Faculty of Social and Economic Studies. 2022. Available from: https://theses.cz/id/9h0d5b/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
VOLKE, David. Green marketing: Postoj spotřebitele k eco-friendly chování při nákupu potravin. Ústí nad Labem, 2022. diplomová práce (Ing.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta sociálně ekonomická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta sociálně ekonomickáJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of Social and Economic StudiesMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Postoj zákazníků k elektromobilitě v ČR
Vajner Vajner -
Měření postojů zákazníků k vybraným produktům "zeleného marketingu"
Tereza Fidlerová -
Green marketing: Postoj spotřebitele k eco-friendly chování při nákupu potravin
David VOLKE -
Analýza postojů spotřebitelů k privátním značkám
Lysková Lysková -
Postoj českého zákazníka k elektromobilitě v automobilovém průmyslu
Michaela Pfeifferová -
Analýza postojů zákazníků k privátním značkám
Jan Machalica -
Měření postojů zákazníků a firem k nákupu a prodeji vybraného bioproduktu
Nikola Korcová -
Analýza postojů zákazníků k využívání jízdních asistentů
Libor Suchý