David VOLKE

Master's thesis

Green marketing: Postoj spotřebitele k eco-friendly chování při nákupu potravin

Green marketing: Consumer´s attitude toward eco-friendly behaving during grocery shopping
Abstract:
Při současném tempu spotřeby je stále důležitější zamyslet se nad rolí obalu z mnoha různých pohledů. Ať už se jedná o ekonomický, estetický nebo ekologický pohled, obaly jsou podstatnou součástí nákupního procesu a mají významný dopad na životní prostředí. V posledních letech spotřeba potravin stále roste a s tímto je velmi úzce spojena role obalů. Spotřebitelé si již začínají uvědomovat dopad své …more
Abstract:
At the current pace of the consumption, the role of the product packaging is growing its importance for various reasons. Regardless of economical, aesthetical or ecological reasons, product packaging is the relevant part of the shopping process nowadays and has a substantial impact on our environment. In recent years, the food consumption has been steadily growing and the role of packaging is linked …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 12. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. RNDr. Marta Žambochová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VOLKE, David. Green marketing: Postoj spotřebitele k eco-friendly chování při nákupu potravin. Ústí nad Labem, 2022. diplomová práce (Ing.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta sociálně ekonomická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta sociálně ekonomická