Bc. Jakub Mička

Master's thesis

Voxel-based fluid simulation in Unity.

Voxel-based fluid simulation in Unity.
Abstract:
V této diplomové práci popisuji teorii simulace kapalin a implementaci 3D simulace kapalin běžící paralelně na grafické kartě. Tato simulace je implementována ve voxelovém prostředí pomocí techniky založené na mřížce. Chování kapaliny je popsáno pomocí Navier–Stokesovy rovnice a řešeno pomocí Helmholtz-Hodgeovy věty o rozkladu. Všechny výpočty jsou navrženy tak, aby bylo možné použít výpočetní shadery …more
Abstract:
In this thesis, I describe fluid simulation theory and implementation of the three-dimensional fluid simulation running on GPU in parallel. The simulation is implemented in a voxel-based environment using a grid-based technique. The proper fluid behavior is described using the Navier-Stokes equations and solved by using the Helmholtz-Hodge decomposition theorem. All equations and calculations are designed …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2022
  • Supervisor: RNDr. Jan Byška, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Marek Trtík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky