Bc. Eva Brandejsová

Master's thesis

Vnímání kázeňských prostředků a jejich využití ve výchově dětí staršího školního věku

Perceptions of Disciplinary Measures and their Usage in the Education of Upper-Primary School Children
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na využívání kázeňských prostředků, konkrétně odměn a trestů, jejich využití ve výchově dětí staršího školního věku. Cílem práce je zjistit nejčastěji užívané odměna a tresty, jejich četnost využití a jak tyto kázeňské prostředky vnímají samotní žáci. Dále se budeme snažit, zda tyto prostředky přispívají k motivaci žáků a jak jsou vnímáni pedagogové, kteří tyto výchovné …more
Abstract:
This thesis is focused on the use of disciplinary resources, rewards and punishments, in particular their use in educating children, older school age. The aim of this work is to de-termine the most frequently used reward and punishment, their frequency of use and how these disciplinary means they perceive the pupils themselves. In addition, we will try to, whether these resources contribute to the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2016
Accessible from:: 13. 4. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Eliška Suchánková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Brandejsová, Eva. Vnímání kázeňských prostředků a jejich využití ve výchově dětí staršího školního věku. Zlín, 2016. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 13.4.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 13. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Master programme / field:
Specialization in Pedagogy / Social pedagogy