Integrovaný tematický celek "Moje obec" v hudebním pojetí – Mgr. Ludmila Indrová
Mgr. Ludmila Indrová
Master's thesis
Integrovaný tematický celek "Moje obec" v hudebním pojetí
Integrated thematic unit "My municipality" in musical concept
Abstract:
Diplomová práce představuje hudební výchovu jako edukační prostředek při nauce o regionu na 1. stupni ZŠ. Koncept se zároveň zakládá na principu integrované tematické výuky (ITV), což umožňuje provázanost napříč dalšími výukovými předměty. V teoretické části je vymezen model ITV, výuka spjatá s regionem i hudba a hudebněvýchovné činnosti, jakožto nástroje při vzdělávání a formování žákovy osobnosti …moreAbstract:
The diploma thesis presents Music Education as tool for learning about a particular geographical region at lower grades of Primary School. The concept is also based on the principle of integrated thematic teaching (ITT), which allows coherence across other subjects. The theoretical part defines the model of ITT, teaching related to the geographical region, using music and musical educational activities …moreKeywords
1. stupeň základní školy integrovaná tematická výuka regionální výuka hudební výchova Člověk a jeho svět mezipředmětové vztahy Prostějov Haná Židé kostel Vladimír Ambros lower grades of Primary School integrated thematic instruction Regional Education Music Education People and their world interdisciplinary relationships Jews church
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dsc3n/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Daniela Taylor, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Mezipředmětové vztahy a integrovaná výuka na úrovni plánovaného kurikula ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace a Umění a kultura
Lenka HAVLÍČKOVÁ -
Integrovaná tematická výuka Včel se nemusíme bát na 1. stupni základní školy
Nikola Staňková -
Porovnání proporcionálního zastoupení časové dotace vyučovaných předmětů v rámci studia učitelství pro 1. stupeň ZŠ na VŠ a v rámci výuky na 1. stupni ZŠ
Pavel KŘIVAN -
Možnosti využití prvků muzikoterapie v hodinách hudební výchovy na 1. stupni ZŠ na 1. stupni ZŠ
Růžena Gally Jadrná -
Social Issues in Contemporary Australia: Indigenous People and the White Majority
Petr Hudec -
Adolescents’ and emerging adults’ attitudes towards people living with HIV and AIDS and their risk perception of HIV
Violeta Zefi -
Mezipředmětové vztahy biologie člověka a matematiky ve výuce 2. stupeň ZŠ
Radka VAVRUŠKOVÁ -
Mezipředmětové vztahy matematiky a biologie člověka
Olga BURŠÍKOVÁ