Ing. Lenka Bejdová
Bachelor's thesis
Genderové role muže a ženy v reklamě
Male and Female Gender Roles in Advertising
Abstract:
Má práce pojednává o genderových rolích mužů a žen v reklamě. V teoretické části se čtenář seznámí s významem pojmů gender, genderové role, reklama, reklamní sdělení či globální reklama. Hlavním úkolem mé bakalářské práce bylo zjistit, zda vybrání a použití genderových rolí v reklamních sděleních je přímo závislé a proměnlivé dle cílové skupiny, které je určeno. Jednoduše řečeno, zda zobrazování žen …moreAbstract:
My work deals with the gender roles of men and women in advertising. The theoretical section deals with the meaning of the terms gender, gender roles, advertising, communication and global advertising. The main task of my thesis was to determine whether the selection and application of gender roles in advertising is directly dependent and variable according to the target group for which it is intended …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/mqt2k/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: Ing. Martina Kaloušová, MBA
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Gender a genderové stereotypy z pohledu mužů a žen žijících v rurálním prostředí
Hana Pokorná -
Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements
Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ -
Gender Stereotypes in Fairytales: Cinderella
Jana Poskerová -
Ona a on: Genderové stereotypy ve výtvarném projevu u teenagerů.
Kateřina Hadravová -
Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů
Katarina Farberova -
Reprezentace genderových stereotypů v reklamních sděleních
Viktorie Johana Burešová -
Perception of Femininities in Advertisement by Women
Alžbeta Bachtíková -
Genderové role muže a ženy v reklamě
Martin Singer