Michaela Bělíková

Bachelor's thesis

Vliv public relations na image firmy

Public relations impact on company image
Abstract:
Teoretická část bakalářské práce se zabývá problematikou oboru public relations a jeho vlivem na image firem. Zahrnuje pohled na PR v historickém kontextu, vymezení pojmů public relations a media relations a rozbor oblastí, nástrojů a strategií PR společně s legislativními a etickými omezeními. Praktická část prostřednictvím dotazníkového průzkumu a analýzy získaných dat zkoumá souvislost mezi image …more
Abstract:
The theoretical part of the bachelor thesis deals with issues of public relations and its influence on the image of companies. It includes a view of PR in a historical context, defining public relations and media relations, and analyzing areas, tools, and PR strategies along with legislative and ethical constraints. The practical part, through a questionnaire survey and the analysis of acquired data …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2018
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní